13 Temmuz 2016 Çarşamba

Ordu Yason kilisesi turu

Ordunun perşembe ilçesinde bulunan Yason kilisisesine gitmek için sabah erkenden yola koyuldum.Perşembeye gitmek için eski yolu kullanmam gerekiyordu ve yol ayrımından eski sahil yolunda yoluma devam ettim.
Perşembeye geldiğimde acıktığımı hissettim ve yanıma ekmek arası aldığım kahvahvaltılıkları yemek üzere sahilin kenarında bulunan çay bahçesine oturdum.
Çay getiren gence çay bahçesinin ismini sorduğumda 'Vona' aile çay bahçesi dedi , bende ne anlamadım dedim vona abi vona dedi vona nedir dedim oda Vona Perşembenin eski ismi olduğunu söyledi böylece bir şey daha öğrenmiş oldum.Kahvaltımı yapıp yoluma devam ettim.Perşembeyi biraz geçince sel nedeniyle bir çok heyelan yaşandığını elektrik tellerinin koptuğunu gördüm ve ekipler çalışma yapıyorlardı.
Yolu nasıl anlatsam bilemiyorum.Bu güne kadar yaptığım en keyifli turlardan biriydi çünkü bir tarafta mas mavi deniz diğer tarafta yem yeşil bir doğa.Ayrıca bu eski yol olduğu için çok fazla kullanılmıdığı için yol çok sakin.Araç trafiğinin az olması nedeniyle kuş seslerini rahatca duyarak yol aldım ve çok büyük keyf aldım.Yolun eski yol olduğunu söylediğime bakmayın Sıcak asvalt dökülmüş muhteşem bir yol , yolun büyük çoğunluğunda kenardan küçük de olsa gidebileceğimiz bir kısım mevcut , olmasada yol boş zaten kaptır gitsin.
Sürüş yaptığım esnada hava güneşli ve 28 dereceydi yani ne sıcak ne soğuk muhteşem bir havaya denk gelmiştim.Yol hafif iniş çıkışlarla dolu bir yol Eeeee karadenizdeyiz illaki inişli çıkışlı olacak Cukurova değilki düz olsun yollar.:D
Perşembeye girmeden eskiden yapılmış küçük bir tünel var.
Bu arada fotoğrafları görüp yolu iyi bilenler bi saniye bu işte bir terslik var fotoğraflar sonradan çekilmiş diyebilir.Evet doğru bildiniz doğanın güzelliğikarşısında giderken bir tane bile fotoğraf çekmediğimi dönüş yolunda fark ettim sizlerle paylaşmak için dönerken çektim.
Perşembeden sonra Çaka geliyor bu da çaka ya gelmeden çaka tüneli.Tünel çok karanlık ve içi buz gibi geçerken korktum doğrusu ve hızlıca çıkmaya çalıştım :D
Çakadan sonra mersin köyü var.
Mersin köyünden sonra Çaytepe köyü var ki yason burnu ve Yason kiliseside bu köy sınırları içerisinde.
Yason burnuna geldiğimde Altın pos efsanesinin ne olduğu , Yason isminin nerden geldiği ve kilisenin tarihiyle ilgili yazılarla karşılaşıyorum ve her zamanki gibi burada uzun uzadıya yazmak yerine okumak isteyen için fotoğraflarını çekiyorum.Okumak isteyen , merak edenler buyursunlar efenim.
Kiliseyi gezmeye başlıyorum zaten çok büyük bir yapı değil karşılıklı 3 sıra sütünler üzerine inşa edilmiş bir kilise.
Kilise burnun başlangıçında ilersinde küçük bir deniz feneri var ve oturak koymuşlar.
Yanıma aldığım sıcak suyla nescafemi yapıyorum ve biraz dinleniyorum.
Kilisenin yanında ayrıca hediyelik eşya satılan bir yerde mevcut.Hediyeliklerin çoğunluğu deniz kabuğundan yapılmış çok güzel şeyler.
Hediyelikleri satan kişi Özcan abi , fotoğrafını çekeyimmi dedim, Çek , çekki reklamımız oldun dedi.
Dönüş yoluna koyuluyorum ve yol boyunca 3 4 yerde bulunan camping lerden bir kaçını fotoğraflıyorum.Uzun tur yapmak isteyen olursa bu campinglerden faydalanabilir.
Dönüş yolunda Perşembenin belediye binasının olduğu yeri fotoğraflıyordum ki bir amca durdu fotoğraf çekmemi bekledi , selamlaştık yanıma geldi kıyafetimdeki Osmaniye yazısını yüksek sesle okudu .Tanıştığımızda Osmaniyede 9 yıl polis memurluğu yapmış birisi olduğunu öğrendim ayak üstü kısa söhbetimizden sonra selfie teklifimi geri çevirmedi saolsun.
Murat amcaya burdan selam olsun.Öğleye doğru ordu merkeze dönüyorum , açım ve aklımda daha önceden gitmeyi planladığım ,internetten çok methini duyduğum 'Levrek Buğlama' nın en güzel yapıldığı derin balık lokantasına ulaşıyorum.Önüme açılan servis balığın faydaları konusunda çok açıklayıcı
Derin balık lokantası belediye binasının hemen arkasında.Buğlamaya gelecek olursam , tek kelimeyle muhteşem , harika bir lezzeti var,küçük bir tava içerisinde sunuluyor ,Orduya yolunuz düşerse Levrek buğlamanın tadına bakmanızı tavsiye ederim.
Yemek sonrasında getirilen tabakta bir helva ikramı var ki çok hoşuma gitti , yemeğin ütüne tatlı niyetine.
Bir başka gezide görüşmek ümidiyle hoşaçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder