31 Temmuz 2016 Pazar

Enes Şensoy ile Yason turu

Öğleden sonra nereye gideceğimi bilmez bir vaziyette evden çıktım biraz gezinir eve dönerim diyordum ki sahilde bir katlanır bisikletin ilerlediğini gördüm ve aklıma acaba Enes olabilirmi diyerek yaklaştığımda enesi karşımda gördüm.Sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi merhaba Enes dedim selamlaştık ,kendisini internet sitesinden (www.canavarkeşifte.com) tanıdığımı ve hatta Orduya gelmeden kendisiyle iletişime geçtiğimi ve orduda gezilecek yerler ile ilgili bilgi aldığımı söyledim .Yason burnuna doğru pedallayacağını söyledi, kendisi ile beraber pedallamak istediğimi söyledim o da tamam dedi ve sohbet ede ede yolculuğa başladık.
Perşembe girişinde kendisinin daha önce çay içtiği beğendiği bir çay bahçesinde mola verdik.
Daha sonra hoynat adasına yaklaşırken durduk fotoğraf çekindik , zaten enes sık sık video çekimi için durdu bende ona eşlik ettim.
Enes video çekiyor.
Youtube kanalı var Canavarkeşifte isminde .Bisiklet tamiri ve bakımı , tur bisikletciliği gibi bisiklet ile ilgili bir çok konuda çok faydalı videoları var kanalına bakmanızı abone olmanızı tavsiye ederim.
Sonunda yason burnuna geldik fakat enesin asıl gitmek istediği yer yasondan 500 metre ilerde yalancı yason denilen bir mevki idi.
Yalancı yasona ulaşmıştık fakat denizin dalgalı olduğunu farkettik ve enesin yeni aldığı ve denemek istediği bir şnorkel takımı için uygun değildi burası bizde yasona gitmeye karar verdik.
Yason burnu adeta bir havuz gibi .Deniz ön taraftaki kayalıklarla çevrildiği için burada dalga yok yani denize girmek için muhteşem bir yer.Hava sıcak , bunalmışız hemen yüzmeye koyulduk.Enes yeni şnorkelini denedi ve benimde deneem imkanım oldu .Yüzü tamamen kaplayan bir şnorkel üzerindeki sistem sayesinde ağza kesinlikle su gelmiyor , denizin dibini , balıkları izleyerek yüzmek çok keyifliydi.( bir tanede benmi aslam ne :D )
Saat 6 gibi dönüşe geçtik Yason burnuna fotoğraf çekimine gelmiş bir çiftin araba arkası yazısı hoşuma gitti.
Daha önce Yason turumda yolda fotoğraflar çekmiş ve burada paylaşmıştım o yüzden çok fazla fotoğraf çekmedim.Hava nispeten sıcaktı ama daha önceki gezi notlarımda da belirttiğim gibi doğa muhteşem , bisiklet sürmek için harika bir ortam.Enes ile yol boyunca bisiklet kültürü üzerine bol bol sohbet ettik , tur bisikletciliği üzerine merak ettiğim bir çok sorunun cevabını kendisinden öğrendim ,umarım sıkmamışımdır çünkü sürekli soru sordum.Enes gibi tur bisikletciliği konusunda tecrubeli birini bulmuşken :D Bu güzel gün için Enese buradan bir kez daha teşekkür ederim ,kendisi çok mütevazi birisi.Osmaniye tarafına yolu düşerse orada da beraber pedallamak istediğimi kendisine söyledim ve davet ettim.Bu da strava kaydımız.

Bir başka gezide görüşmek ümidiyle hoşacakalın.