31 Ocak 2016 Pazar

Düziçi Sabun çayı

Osmaniyenin yakınında bir çok yere pedallamıştım fakat düziçine gitmek bu güne kısmetmiş.arkadaşım Hidayet ile birlikte saat 11:30 gibi yola koyulduk ,hava 16 derece parçalı bulutlutluydu.Düziçine bu güne kadar gitmedim.Bunda en büyük etken düziçi yolunun bol rampalı olduğuyla ilgili duyduklarımlayla ilgiliydi fakat yolun sadece başlangıç noktası diyebileceğim küçük bir kısmının rampalı olduğunu gördüğüm. Bu güne kadar buraya pedallamadığıma pişman oldum. D400 yolundan Düziçine döndüğümde bir tırmanışı çıkınca yol kenarında çok güzel bir dinlenme yeri ve çeşme var.
Suyumuzu içip biraz dinlendikten sonra yolumuza devam ettik bir miktar daha yokuş çıktıktan sonra inişli çıkışlı ve etrafı çam ormanlarıyla kaplı harika yollarla ilerlediğimizde düziçine gelmeden 3 mahallenin içinden geçtik bunlar
Akçakoyunlu
Yarbaşı
Karacaören
Sonunda Düziçine gelmiştik ve klasik pozumuzu vermeden olmazdı.
Düziçi giriş cadde
Çarşıdan bir kesit
Düziçinde gitmek istediğimiz yer eski öğretmen okuluydu fakat Hidayetin tavsiyesi üzerine son dakika plan değişikliği yapıp Sabun çayına gitmeye karar verdik ,şehir merkezine çok yakın bir noktada.Üzerinde taş bir köprü var , köprünün uzaktan görünüşü
Köprünün üzerinde yanımda getirdiğim fındıkları Hidayetin çayı eşliğinde yedik ve gerçekten bu yorgunluğun üzerine çok iyi geldi.
Aslında bu günkü gezimizde bir amacımızda hidayetin yeni aldığı termosu denemekti ve gerçekten termos inanılmaz kaliteli çıktı çayımız sanki demlikten doldurmuşcasına sıcaktı.Almak isteyenlere tavsiye edilir markası 'Laken' .
Köprü üzerinde bir kaç poz.
Dönüş yolunda uzakda görünen Harun Reşit kalesini fotoğrafladım kısmetse bir sonraki sefere kaleyi çıkmayı istiyorum.
dönüş yolunda son bir poz
Yolculuk Notları :Toplam sürüş süresi 4 saat,Gidiş dönüş : 70 km ,Ortalama hız :18 km ,Yükselti : 563 metre Yakılan kalori :1653
Keyifli çok güzel bir tur oldu , arkadaşım hidayete teşekkürler.Sürmak isteyenler için güzel bir rota , performansına güvenenler günlük rotaları arasına düziçini almalı inişli çıkışlı güzel bir yolu var.
Bir başka paylaşımda görüşmek üzere.