13 Eylül 2015 Pazar

Erzin İsos Antik Kenti Turu

Osmaniye Bisiklet derneği (OBİS) ,Ceyhan bisiklet derneği (CEYBİS) ,Dörtyol ilk kurşun bisiklet derneği ve ev Sahibi Erzin Bisiklet derneğinin katılımıyla bölgemizde kazı çalışmaları devam eden Erzin İsos Antik kenti buluntularına gezi düzenlendi.Bu dört dernekten 40 bsiklet sever etkinliğe eşlik etti.Osmaniye de saat 8 de dernekte toplandık ve etkinliğe katılan 11 arkadaşımız ile hareket ettik.
Buluşma noktamız Erzin Tren İstasyonuna ilk olarak biz geldik ve diğer bsiklet dernekleriin beklemeye başladık.Beklerken bir kaç fotoğraf çektirdik.
Daha sonra diğer bisiklet topluluklarının gelmesiyle beraber tanışma ve toplu fotoğraf çektirdik.
Antik kentin bulunduğu yer Tren istasyonuna çok yakın , yaklaşık 1 km sonra Antik kente ulaştık ve kazı çalışmalarında görevli arkadaşımız Serhat Baykara bizlere Antik kent ile ilgili bilgi verdi.
Kazı çalışmalarında ortaya çıkarılan Odea ilgili Serhat arkadaşımız bizlere bilgi verdi.Odea :Tiyatronun küçüğü , yani prova çalışmalarının yapıldığı mini tiyatro diyebiliriz.Odea nın görüntüleri
Sağlam kalan bir kemer.
Kent merkezinin az ilersinde büyük bir tiyatro bulunmakta,tiyatronun çok küçük bir kısmı gün yüzüne çıkarılmış durumda ve yine odea ve kentinde büyük bir kısmı şu anda toprak altında çıkarılmayı bekliyor.
Kazı çalışmaları daha önce tamamlanmış bir de Roma hamamı mevcut ve roma hamamının odaları diğeryerlere göre daha sağlam durumda.
Roma hamamının ısıtma odaları görülmeye değer ,resimlerde görülen tuğla bloklar etrafında ateş yakılarak ısıtıldığı ve yan tarafta bulunan odalardan su bu ısınmış tuğlalara gönderiliyormuş ve bu sayede sıcak su ve buhar elde ediliyormuş.
Odalar arasında bulunan bazı su boruları bozulmamış.
Antik kent gezmizden sonra Erzin merkezde yemek yemek için yola koyulduk yaklaşık 7 km yolumuz vardı ve tam öğle saatleriydi ve su içmek için girdiğimiz Bölükbaşı Opet petrol sahibi Mehmet Can Bölükbaşı bizleri çok iyi karşıladı ve kendisinin de bir bisiklet sever olduğunu söyleyerek bizlere su ve gazoz ikramında bulundu , kendisine teşekkür ederim.
Erzin şehir merkezinde ATATÜRK anıtı önünde fotoğraf çektirdik.
Vakit epey ilerlemiş ve gerçekten çok acıkmıştık Öğle yemeğimizi Özsoy restoranda yedik ,aileniz ile yemek yiyebileceğiniz güzel bir mekan.Yemek yerken sohbet etme imkanı bulduğum grubumuzun doktoru Umur Gürsoy hocamdan bsklet sporuyla ilgili güzel paylaşımlarımız oldu.20 yıldır bisklet sürdüğünü ve bisiklet sporunu tur biskletciliği şeklinde yaptığını söyledi.En son Yunanistana gittiğini ve Türkiye de şehirler arası bir çok tura katıldığını söyledi.
Yemekten sonra biraz dinlenmek ve sohbet etmek için ATATÜRK parkına geçtik.
OBİS in gençleri
Dönüş yolunda Portakal bahçelerinin arasından farklı bir yoldan geldik.
Buda etkinliğimzin strava kaydı.

Etkinliğe Katılan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.Ayrıca Etkinliğin ev sahibliğini yapan ERZİN bisiklet derneğine konukseverlikleri nedeniyle hususi teşekkürlerimi sunarım.Ayrıca Antik kent ile ilgili bilgiler veren tur rehberliğini üstlenen Serhat Baykara beye çok teşekkürler.