15 Mayıs 2016 Pazar

Aslantaş açık hava müzesi turu.Obis yol gurubu

Bölgemizin tarihi yerlerinden Aslantaşa gitmek için Obisin gençleriyle sözleştik.
İşte ekip bu ve buraya nasıl gittik :)
Yediocak ilkokulunun önünde 11 de buluşacaktık ben erken geldim ve gençleri beklemeye başladım.
Bu yolculuk yeni aldığım Michelen pro 3 lastiklerimi deneyeceğim ilk uzun gezim olacaktı
Gençlerin gelmesiyle biraz geç gelmesiyle 11:30 gibi yola koyulduk
Tesadüfmüdür nedir tamamımızda yol bisikleti vardı ve seri bir şekilde yol aldık gençler harika görünüyordu fotoğraflarını çekeyim dedim.
Hemite sulama kanalında durduk
Yol üzerinde ilk olarak Kesmeburundan geçtik
Yol üzerinde sararmış ekinlerin yanı başında boy veren yemyeşil mısır tarlaları harika bir manzara oluşturuyordu.günebakanlara selam vermek istedik ama bize arkalarının dönük olduklarını fark ederek yolumuza devam ettik.
Keyfimiz yerindeydi altımızda yol bisikletleri seri bir şekilde ilerliyorduk ki baha arkadaşımızın arka lastiği patladı.
Lastiği tamir edip yola devam edecektik ki 5 dakika geçmeden yine patladı.İlk patlakta el ile içerisinde yabancı bir madde olup olmadığını kontrol etmiştik ama gözden kaçırdığımız kıl gbi bir tel parçasını dış lastiği ters çevirip kontrol ettiğimde buldum.Bu seferde batan teli çıkaramıyorduk ki ben dişimle çıkardım ve yola devam ettik.
Yol ormanın içinden inişli çıkışlı bir yapıya sahip .Rampalar oldukça sağlam ama rampanın ardından çok güzel inişler var.Orman içinden sürmenin en güzel yanı ise çam kokularını içine çeke çeke yola devam etmek.
İlk yokuşların ardından yorulmuş ve susamıştık ki Tülücüler aile mezarlığının yanına yaptırdıkları çeşme hızır gibi yetişti suyumuzu içtik ve dua edip yolammuza devam ettik.
yolun devamında bizi yine bir miktar yokuş ve ardından çok tatlı bir iniş ve yolun sonunda baraj gölüne ve aslantaş müzesine giden yol ayrımına geldik.
Yolun sağından devam ederseniz baraj göletine solundan devam ederseniz piknik alanına ve müzeye ulaşıyorsunuz.Biz Müzeye gitmek istiyorduk ve soldan devam ettik.
Müze ve piknik alanına giden son yolu taştan yapmışlar ve bizim için tam bir eziyet oldu tüm vucudumuz titredi desem yeridir ki bir de iniş aşağı.
Sonunda Aslantaş(karatepe) bölgesine ulaştık giriş 5 lira 18 yaşına kadar olan öğrencilere ve müze kart sahiplerine ücretsiz.Gençler 18 yaş altı olduğu ,ben de müze kart sahibi olduğum için ücretsiz girdim.Aslantaş tarihde M.Ö. 700 yılında yaşamış 'Asativataya' krallığının kalıntıları bulunmaktadır.Bölgede o zaman yapılmış aslan figürleri ,kabartma yazılar , çanak çömlekler dikkat çekici bulgular.Bölgenin o zaman ki tarihi ile ilgili uzun uzadıya yazmak yerine , tarihini anlatan fotoğraflarını koyuyorum merak edenler okuyabilir.
Ayrıca değişik tarihi dönemlere ait bulgularda sergilenmekte
Aslantaş açık hava müzesi tam manasyla bir açık hava müzesi çünkü içerde sergilenenlerden daha fazlası dışarda çam ağaçlarının altında .Özellikle son yıllarda yapılan tadilat çalışmalarıyla bu açık alandaki tarihi bulgular üzerleri tarihi dokuyu bozmayacak şekilde kapatılmış.Aslan figürleri buraya getirilmiş
Kapalı alandan çıktıktan sonra 1 km lik bir yürüyüş yolu var ve bu yol üzerinde tarihi eserleri inceledik.
Açık havada gezdiğimiz güzergah orman içinde ve korunmuş muhteşem bir doğa.
Müze gezisi sonrası yanımızda getirdiğimiz sucukları yemek için piknik alanına girecektik fakat paralıymış bizde az ilerden kaçak yollarla gölet manzaralı bir yer bulduk kendimize inişi biraz zor olsada :D
sonunda indik aşağıya
Ateş yakma ve sucuk hazırlık aşaması.Sucuğumuz özel Osmaniye irişkin sucuğu ,yumuşak ve çabuk pişen ve bol baharatlı bir sucuk.
Obis yol grubu dönüş yolunda.Son fotoğrafta görüldüğü üzere sucuklarımızı gençlerin hazırladığı ince çıbıklara geçirerek veya üzerine koyarak pişirdik.
Dönüş yolunda yine tülücülerin çeşmesi imdadımıza yetişiyor.
yanıma aldığım üzüm incir kurusu ve fındıkları yiyoruz
Son olarak hemitede biraz soluklanıyoruz
Bu güzel geziye katılan Emirhana , Bahaya ve Murata çok teşekkür ederim.Eğlenceli güzel bir tur oldu.Ayrıca tüm bisikletler yol bisikleti olduğu için seri bir şekilde gidip geldik sadece yokuşlar biraz zorladı.
Başka bir gezide görüşmek üzere.